70 jaar ambacht

Croquet is de basis van ons succes

De croquet staat al vanaf het begin op het menu. De bereiding van de croquetten vond plaats in de Kerkstraat. Via een fietsenmakerij tegenover de eetsalon, die telefoon had, werden de bestellingen aan de keuken in de Kerkstraat doorgegeven. Warm gehouden met houtskool kwamen de croquetten dan naar de broodjeszaak. De croquetten worden al snel een begrip in Amsterdam. En als de eetsalon steeds meer artiesten, voetballers en vele andere Amsterdammers trekt, geldt hetzelfde voor de salon.

Croquet is de basis van ons succes

1945

Oprichting Eetsalon Van Dobben

Rond de bevrijding in 1945 werkt Eugenie Laaper in een broodjeszaak in Amsterdam, waar het vlees steevast wordt geleverd door een leuke jongeman met de naam Aat Van Dobben. Als Aat de kans krijgt om een pandje te huren aan de Korte Regulierdwarsstraat, heeft hij de ambitie om zijn eigen eetsalon te openen. Dat sprak Eugenie erg aan en al snel gaan de twee met elkaar in zee, zowel zakelijk als privé. Binnen no-time trouwen ze en op 28 juni 1945 gaat ‘Eetsalon Van Dobben’ officieel open.

Oprichting Eetsalon Van Dobben

1992

Heel Nederland kan nu van Van Dobben genieten

In 1992 wordt Van Dobben benaderd door snackfabrikant Laan Snacks in Oostzaan, met het ambitieuze plan om de croquetten buiten de winkel in geheel Nederland te gaan verkopen. Eind 1992 heeft Van Dobben uiteindelijk de knoop doorgehakt en Laan Snacks toestemming gegeven om de receptuur van de Van Dobben croquet te gebruiken en in heel Nederland te gaan verkopen.

Heel Nederland kan nu van Van Dobben genieten

2003 - 2008

Een nieuw bedrijf: ROYAAN

In 2003 wordt snackfabrikant Laan Snacks verkocht aan Cold Food, dat in 2007 op haar beurt wordt verkocht aan snackfabrikant Buitenhuis. Vanaf januari 2008 gaan Buitenhuis Snacks BV en Cold Food BV samen verder onder de naam ROYAAN.

Een nieuw bedrijf: ROYAAN

2012

Een nieuwe strategie

In 2012 gaat het roer om bij Royaan. Een nieuwe weg wordt ingeslagen.

Snacken opnieuw ontdekken

Royaan (en dus ook Van Dobben) streeft ernaar om alleen nog maar smaakvolle en eerlijke producten in de markt te zetten. Denk hierbij aan:
Het gebruik van de beste pure verse ingrediënten, geen toegevoegde geur-, kleur- en smaakstoffen, regie over de vleesketen (eerlijk over vlees) en waar mogelijk beter leven vlees gebruiken.

Een nieuwe strategie